Med rätt strategi när det kommer till retargeting har du möjlighet att få en markant ökning i antal konverteringar. Vi hjälper dig att nå dina potentiella kunder och ser till att de inte längre bara är potentiella.
Vi på Emax Media AB har hjälpt flertalet kunder med retargeting och hjälper mer än gärna även dig och ditt företag att konvertera besökare som lämnat hemsidan. De flesta plattformar inkluderat Google möjliggör till en retargeting-kampanj som tillåter dig att interagera med användare/besökare som redan känner till ditt varumärke. Om de har besökt din hemsida tidigare kan du nå dessa personer igen med din retargeting kampanj. Google är en av de plattformar som haft denna funktion absolut längst men mycket har förändrats över tid. Detta stämmer bra överens med marknadsföring överlag då det är en ständig utveckling och du som företag måste också anpassa dig därefter.
Av alla som besöker en webbsida så är det enbart 2% i snitt som blir till konverteringar. Detta innebär att du har hela 98% som av någon anledning väljer att klicka sig ut från din hemsida. Vill du att dessa besökare ska förbli bara besökare eller konvertera till faktiska kunder. Om svaret på den frågan är det sistnämnda kan retargeting vara ett bra sätt för dig att nå ut till dessa personer igen så ökar du sannolikheten att dessa personer faktisk köper dina produkter/tjänster. Statistik visar på att du med hjälp av retargeting kan öka konverteringsgraden uppemot hela 150%. Dessutom har retargetingannonser en genomsnittlig CPC (cost per click) som är 50% lägre än sökannonser (99firms.com). För att retargeting ska vara värt att investera i krävs det att du faktiskt driver trafik till din hemsida. Om du inte tycker att du får tillräckligt med trafik, kan vi hjälpa dig driva organisk trafik till din hemsida med hjälp av SEO. Vill du veta hur vi kan hjälpa dig och ditt företag med retargeting, kontakta oss.
Vi återkommer till dig inom mindre än 24h!