Google Ads

Vi hjälper ditt företag med den betalda annonseringen på Google, sökmotormarknadsföring (SEM)

Kontakta oss

Öka försäljningen med Google Ads

Oavsett om du idag annonserar på Google eller inte så hjälper vi dig att nå bättre resultat som i sin tur leder till en ökad försäljning.

Vi hjälper dig att öka antalet konverteringar och sänka klickkostnaderna genom att ständigt optimera ditt Google Ads konto för att hitta nya sökord, målgrupper m.m.

Som Google Ads byrå kan vi hjälpa dig med

Resulterar i följande

Ständig optimering driver vårt arbete

På en fluktuerande marknad gäller det att hela tiden se över sin strategi. Nedan är exempel på viktiga frågor som kräver svar för att optimera resultatet.

  • Hur stor budget ska läggas?

  • Vilka sökord ska budas på?

  • Vilka marknadsföringskanaler ska användas?

Även fast den aktuella strategin fungerar bra, finns det ingen garanti att den kommer prestera i framtiden. Ett proaktivt förhållningssätt, att vara på tårna innan allt för missnöjda resultat uppdagas, möjliggör för företag att bibehålla bra resultat.

Google Ads
kampanjer för Google Ads

Vad mer än Google Ads kan vi hjälpa dig med?

Google Ads är en av de mest populära tjänsterna när vi pratar digital marknadsföring. Vi på Emax Media är en digital marknadsföringsbyrå och vi vill kunna erbjuda våra kunder helhetslösningar och inte bara enskilda tjänster. Har du exempelvis ett nystartat företag och står utan hemsida så hjälper vi dig med allt från att bygga en snygg och högkonverterande webbplats till att öka den organiska trafiken till din hemsida med hjälp av SEO.

Vanliga frågor om Google Ads

  1. Vad är Google Ads?

    • Google Ads (tidigare Google Adwords) är ett nätverk för onlineannonsering där annonsörerna lägger bud på sökord för att få en chans att visa sina annonser för de som söker på dessa sökord. Dessa annonser visas högst upp bland sökresultaten, alltså över den organiska träfflistan samt längst ned. Detta är den ena av de tre olika kampanjtyper som finns tillgängliga och kallas för kampanjer i söknätverket.

  2. Hur mycket kostar Google Ads?

    • Google Ads är väldigt anpassningsbart och fungerar med de flesta annonseringsbudgetarna. Du betalar endast när någon interagerar med din annons, till exempel om någon klickar på din annons och hamnar på din webbplats. Du kan avsluta annonseringen när du vill. Kostnaden för ett klick på din annons varierar och styrs av ett antal faktorer, som hur hög konkurrensen är på det sökord du vill synas på.

  3. Vad är skillnaden mellan Google Ads och SEO?

    • SEO (sökmotoroptimering) och Google Ads är bland dem mest effektiva sätten att marknadsföra sitt företag online.

      Google Ads är annonser som du betalar för när någon klickar på dem. Dessa annonser visas ovanför och nedanför det organiska resultatet på Google. Med denna metod kan du se en omedelbar effekt.

      SEO innebär teknisk optimering av din hemsida, copywriting och hantering av interna och externa länkar. Metoden bygger på att förse användarna med kvalitativt och informativt innehåll. Det tar tid för Google att av avgöra hur pass bra innehållet på en webbplats är eftersom det beror på väldigt många olika faktorer. SEO är ett långsiktigt arbete och väldigt sällan ser man en omedelbar effekt, även om det finns undantagsfall.

  4. Behöver jag anlita en Google Ads-byrå för att annonsera?

    • Besitter du kunskapen kring hur sökmotorer och sökoptimering fungerar, är insatt i sökbeteende och hur du på bästa sätt konverterar besökarna till kunder? Då kan du mest troligt utföra en Google Ads-kampanj själv, förutsatt att du också har tiden till det. Om inte, så hjälper vi dig gärna. Vi gör en djup analys av din hemsida så att vi kan nå bästa möjliga avkastning på din investering.

Se hur vi kan hjälpa dig

Vi återkommer till dig inom mindre än 24h!