Vi hjälper dig med den digitala marknadsföringen och stakar ut vägen för ditt företag med rätt val av kanal att exponeras i.
Det finns många olika verktyg för digital marknadsföring. Vi på Emax Media är specialister på digital marknadsföring och nedan kan du se vilka olika typer av tjänster vi tillhandahåller. Det går så klart alldeles utmärkt att kombinera dessa tjänster utifrån eget tycke.
01
För att kunna få en ökad konverteringsgrad gäller det för dig som företag att synas för dina potentiella kunder flera gånger om för att öka sannolikheten att de konverterar. Med retargeting är detta möjligt.
Läs mer om retargeting
02
SEO - Sökmotoroptimering är ett långsiktigt arbete med allt ifrån texter till länkar och mycket mer som innefattar både off page - och on page optimering. Läs mer om vad SEO är och på vilket sätt det kan få ditt företag att få in fler potentiella kunder.
Läs mer om SEO
03
Genom UI/UX-design kan du som företag få in fler konverteringar genom att driva besökarna mot målet du har med webbsidan. Vi hjälper er med designen och utformingen av hemsidan för att uppnå era konverteringsmål.
Läs mer om webbplats
04
Skapa reaktioner med film och foto är något man kan göra genom sociala medier. Med rätt budskap till rätt målgrupp och ett kontinuerligt flöde av innehåll kan det få en enorm genomslagskraft med grymma resultat.
Läs mer om sociala medier
05
När man marknadsför sig är det extremt viktigt att man mäter allt som går att mäta för att få data på saker och ting och utifrån det kunna ta smartare beslut.
Läs mer om GA & GTM
06
SEM (Search Engine Marketing), på svenska sökordsmarknadsföring, innebär att man genom annonsering driver fler besökare till sin webbsida. Annonseringen sker via sökmotorerna däribland Google.
Läs mer om Google Ads
Vi kartlägger din nuvarande marknadsföring för att sedan effektivisera den. Samarbetet karaktäriseras av en lagom blandning av dina önskemål och implementering med hjälp av vår branchexpertis.
Vi börjar arbetet med en grundlig analys av ditt företags nuvarande marknadsföring. Detta för att ha en benchmark att jämföra med när den nya marknadsföringen implementerats.
Resurser läggs ned på att kartlägga bland annat dina kunders beteende när dem vill konsumera dina produkter/tjänster.
Med analys och forskning på plats kan en strategi utformas. Här går vi tillsammans igenom vad som ska framhävas i kommunikationen mellan företaget och kunden.
När strategin är utformad kan till sist implementeringen ske. Ett kontinuerligt arbete för att ständigt förbättra resultaten.
Vi återkommer till dig inom mindre än 24h!