Både funktionaliteten och designen är avgörande faktorer för din webbplats. Med expertkunskap inom båda områdena vet vi som webbyrå i Helsingborg vad som krävs för en högkonverterande webbsida.
För att en hemsida ska fylla sin funktion behöver den dels ha en bra front-end men även en fungerande back-end. Förenklat så innefattar front-end färger, layout och funktionalitet inne på hemsidan (t.ex. att en länk faktiskt skickar dig dit du förväntar dig bli skickad). Men för att en besökare ska kunna se en webbplats innehåll (front-end) behöver något ske bakom kulisserna.
Webbläsaren får filer med HTML, CSS och JavaScript skickat till sig från servrar. Den koden som kommunicerar med servern kallas back-end och möjliggör interaktion och funktionalitet på webbplatsen. När du exempelvis fyller i ett kontaktformulär på en hemsida så är det tack vare en kod i back-end som förmedlar informationen i formuläret till hemsidans ägare.
Vi hjälper gärna dig med ditt problem/idé då vi har kunskap inom både front-end och back-end. Har du inte möjlighet att svänga förbi vårt kontor i Stockholm kan Emax Media givetvis ta allt digitalt och därmed hjälpa dig som en webbyrå i Helsingborg. Vi kan alltså hjälpa dig som webbyrå även om du bor i Jönköping eller Örebro.
Om kunden får upp din hemsida på en sökmotor och väljer att klicka på den så har du lyckats fånga intresset hos en potentiell kund. Ifall hemsidan inte dyker upp inom 2 - 3 sekunder ökar sannolikheten påtagligt att kunden söker sig vidare. Ett annat vanligt problem gällande hemsidans funktionalitet är att t.ex. knappar och formulär inte gör det som besökaren förväntar sig vilket kan få dåliga associationer med ditt företag.
Problemen ovan går att undvika genom en välprogrammerad hemsida tillsammans med en bra UI- och UX-design.
Hemsidans design brukar delas upp i komponenterna UX respektive UI. Den ena delen kompletterar den andra och det är därmed viktigt att lägga energi på båda.
UX som står för user experience, handlar om interaktionen mellan besökaren och hemsidan. Frågor som är aktuella för UX:
Hur navigerar besökaren idag?
Hur vill jag att besökaren ska navigera?
Hur får jag besökaren att navigera dit jag vill?
Den andra delen, user interface (UI), står för den visuella designen med färger och former. Frågor som berör UI:
Hur framhåller jag mitt erbjudande?
Är färger konsekventa på interaktiva objekt?
Vilket intryck vill jag att besökaren ska få?
Vi är inte bara experter på att bygga professionella och användarvänliga webbplatser, vi är experter på att få dem att synas också. Med vår kunskap inom digital marknadsföring kan vi marknadsföra din hemsida via exempelvis sociala medier eller med Google Ads. Detta innebär att du ser en ökning i antalet besökare till din hemsida. För att konvertera dessa besökare till faktiska kunder använder vi oss av retargeting.
Vill ni veta mer om hur vi på andra sätt kan hjälpa er så kan ni klicka er vidare till våra tjänster.
Vi återkommer till dig inom mindre än 24h!